lördag 31 augusti 2013

Mitt i bland blommorna finns en diamant

Vaknade i morse och kände en lust att åka och köpa Kusmi te. Det är en speciell smak jag vill ha så det var tvunget att åka en bit.
Solen lös och man började ana att hösten är på väg att göra entré. Jag klädde mig, åt frukost och vi gav oss av. Mannen och jag.
Efter att ha parkerat bilen tog vi vägen genom parken. Vandrade under trädkronorna och var i stunden. Fria, närvarande och fridfulla.

För att komma till butiken som säljer detta goda te var vi tvugna att korsa stadens torg. Det var så mycket grönsaker och blommor så att bara att gå där och insupa intrycken var en upplevelse i sig.
Då fick jag se ståtliga, långa vackra blommor i alla regnbågensfärger. De kallade verkligen på mig med sin skönhet. Vi gick dit för att titta på dem.
När vi stod där kom torghandlaren fram till oss. Jag log emot honom och berättade att vi skulle gå runt i butiker ett tag så därför skulle vi inte köpa nu utan komma tillbaka senare. Han log emot mig, la sin hand på min axel och sa:- Du är en mycket snäll kvinna!
Sedan vände han sig till min man och sa:- Och du är en väldigt duktig man. 
Sedan log han mot mig igen och fortsatte berätta för mig om mig, mannen och vår framtid.
 
Det är sällan man möter torghandlare som säljer blommor och samtidigt passar på att göra det till en medial vägledning och andlig upplevelse. Men det lyckades han med. Till honom skulle jag vilja säga:  
-Tack kära själsvän för det du gjorde i vårt möte idag. Jag är helt säker på att du är utsänd av Universum och att du gör det arbete du är här för att göra! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar