torsdag 1 augusti 2013

Lammas, sommarens skördefest

Idag firar vi Lammas, första skördefesten för året då vi sänder ut vår tacksamhet till Universum för överflöd och välstånd. Man säger att det är början på hösten. Men jag har inte hjärta att kalla 1:a augusti för höst här i vårt solfattiga land. Så jag kallar det för sommarens skördefest istället. För ännu lyser solen och allt är grönt. Jag vill hålla kvar sommaren i min trädgård länge till. Skapa skönhet och upplevelser att minnas när det blir snöigt, kallt och grått ute.
Idag ska jag baka ett gott heligt brytbröd med parmesan och oregano för att ha till vår hyllning av dagen. Vi ber in gudinnorna Ceres och Demeter att delta i baket och under vår fest. Vi dukar bordet med skördens färger orange, gult, grönt och ljusbrunt och serverar nyskördade grönsaker, svamp och nybakat bröd. Sätter in lite bilder senare idag. Walk in Beauty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar