torsdag 18 juli 2013

Walk in closet

Att ha en walk in closet har länge varit en önskan och faktiskt ett behov hos mig. Mina garberober har varit så överfulla att jag riskerat få hela garderoben över mig då jag öppnat dörren för att leta efter ett klädesplagg. Inte såg jag vad som fanns där inne heller. Resultatet blev oftast att kläderna föll av galgarna och jag hittade sällan vad jag sökte. Outfitten för dagen blev mer det som jag fick tag i. Min man hörde mitt muttrande och såg min irritation. Det kan vara en anledning varför han bestämde sig för att ta tag i projekt Walk in closet. En glad fru är en snäll fru!

Så nu var det dags.
Maken satte igen dörren mot hallen och öppnade upp en ny från sovrummet. Hyllsystem har valts och igår var det dags att flytta över alla kläder. Ännu är det inte riktigt klart men man börjar ana resultatet och jag måste säga att jag är ganska nöjd. Jag lovar att visa bilder så fort den är färdig

En väninna som fick höra om mitt garderobsprojekt talade lite fint om att hon förväntade sig invigningsparty i min garderob med champagne. Så naturligtvis ska vi ha det så snart allt är klart. Söta Grodish, om du läser detta så kan du förbereda dig för en kväll i min nya garderob!

En fåtölj passande en walk in closet har också inhandlats. Eftersom jag inte ville att mina Birmakatter skulle tro att det var deras nya sovplats placerades fåtöljen i sonens rum. Detta medförde att han med skeptisk blick kom till mig och frågade hur jag tänkt när jag placerat den där. Han var mycket lättat när han förstod att det var ytterst tillfälligt. Här är en bild på min nya fåtölj. Ha en god dag i solen. Själv går jag in i garderoben!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar