tisdag 10 september 2013

Vilket regn!



Dripp, dropp utanför mitt fönster. Luften blir ren och lätt att andas. Jag gillar regn! Det har en energi som för mitt fokus både inåt och utåt på så sätt att jag ser det magiska utanför mig tydligare och ger mig tid över att betrakta det och reflektera över det inom mig. 
När jag var liten hände det att jag fångade regndropparna från trädet med min tunga. Det smakade litegrann järn. Som mitt blod fast tunnare. Moder Jords blod. 
Shamanskt studerar jag vattnet och i den kommunikationen vi har, lär mig vattenelementet massor av magi och kunskap. Jag återkommer till det med jämna mellanrum.För vattnets egenskaper och visdomen det bär är stor. 
Vattnet balanserar och vitaliserar  mig också. Badet är ett sätt för mig att skapa ett balanserat energifält. Som healer är det viktigt för mig att vara i balans. 
Vattnets gudinna kommunicerar jag med dagligen. Vi hälsar på varandra dagligen och en dag som denna är det en fantastisk meditation att sitta vid vattnet och se regndropparnas möte med havet. 
Ta dig tid att prova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar