fredag 12 juli 2013

Tre självcoachande frågor


Är det här bra för mig?

Den frågan borde ligga till grund för varje människas beslut. I allt man gör från att välja vad man ska äta till lunch till om jag ska tacka ja till ett jobberbjudande. Vi skriver listor på för eller emot, kastar krona och klave, skjuter upp beslut och hoppas att de löser sig själva. Det är också ett val, dock inte så medvetet. Fråga dig själv: - Är detta bra för mig? Nu, idag, nästa vecka och om 10 år. Eftersom din själ söker efter ditt sanna jag får du det rätta svaret. Men du väljer själv om du vill lyssna till det. 


Vad säger min kropp och mina känslor om detta?

Varje cell i vår kropp har ett medvetande. I vår kultur idag tenderar vi att vara mer upp i huvudet än att lyssna på vår kropp. Slappna av regelbundet och lär dig att lyssna på din kropp. Notera varje sensation. Känner du hur det pirrar av glädje och kanske lite nervositet när du ska göra något nytt spännande? Känner du i magen när du känner dig uttråkad, dränerad på energi? Notera då hur hela kroppen berättar för dig att det är dags att göra något åt din situation.
 
Vad är det som verkligen betyder något?
Lika viktigt som att kunna skilja på rätt och fel är det att kunna skilja på vad som är viktigt, mindre viktigt och oviktigt för oss. Våra känslor är faktiskt det som är viktigast för oss och de som står oss allra närmast. Allt annat kan egentligen vänta till imorgon. Kolla över dina prioriteringar- hur du än svarat kommer du för eller senare lära dig av hur du gjort dessa val.


 




 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar