tisdag 16 juli 2013

Slump eller meningsfulla sammanträffanden?

"När man talar om trollen så står de i farstun". Visst har du varit med om att du pratat eller tänkt på någon och plötsligt ringer telefonen och det är just den personen. Eller att det har skett underliga sammanträffanden. Siffror som ständigt återkommer. Är det en slump eller finns det en mening med det?
Synkronicitet, sammanträffanden och saker som händer flera gånger på rad är både spännande och lite mystiskt. Vissa slår ifrån sig det hela som slump, andra tror på att det finns en mening med det. Jag tillhör den sista gruppen. Jag är övertygad om att universum ger mig budskap och vill få mig att se vissa saker.
Ett lite magisk råd ifrån Deepak Chopra beträffande sammanträffanden och universums svar på våra önskningar är denna lilla övning. Testa att göra den under en period och se vad som händer i ditt liv.

Sitt ner några minuter. Stilla dig och ställ dig frågorna:
1. Vem är jag?
2. Vad vill jag ha ut av mitt liv?
3. Vad vill jag ha ut av livet idag?

Var avspänd och låt svaren komma till dig utan ansträngning. Tysta din inre dialog som dömer, kritiserar och analyserar. Vänta på svaren från den inre rösten. Skriv ner dessa. Du kommer att häpna över hur händelser, situationer, omständigheter och människor kommer att passa in i de svaren du skrev ner på morgonen.




Coincidence is God´s way
of remaining Anonymous
 
Albert Einsten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar