torsdag 11 juli 2013

Sen timme

Jag älskar natten. Lugnet, tystnaden och den ro som infinner sig i huset. Den ger mig tid till eftertanke. Kanske är det samma känsla som människor hade förr när de " kurade skymning'"? Idag när vi har datorer, elektriskt ljus, tv apparater upplever vi kanske inte riktigt samma ro när solen går ner som de gjorde förr i tiden. Nu, i mörkret kan jag låta tankarna vandra sin egen väg. Komma ikapp mig själv efter en hektisk dag. Låta stjärnorna få lysa in i sovrummet och uppleva närheten av dem.
Somna och gå in i drömmarnas värld. Enligt mina indianska lärare är drömtiden  lika verklig som vår vakna tid på dagen fast i en annan dimension. De tar drömmen på större allvar och delar gärna med sig om nattens upplevelser på morgonen vid frukostbordet. Genom drömmandes konst kan man lära sig mycket och få del av visdom som är svår att få på annat sätt.

I morgon firar vi en födelsedag här i familjen så det blir att gå upp tidigt och förbereda en uppvaktning på sängen. Kanske kan jag dela med mig om nattens äventyr till de andra i familjen då. Så god natt! Må änglarna vaka över er..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar